lördag 15 januari 2011

Riksdagens svarta får ? SD

Intervju i radion med
Med löften om stoppad "massinvandring" och hejdad "islamisering" kom Sverigedemokraterna in i riksdagen i höstas. Men än så länge har de andra partierna med gemensam kraft lyckats manövrera ut uppstickaren.
Hör mannen inga andra partier ens tar i med tång.
Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson intervjuades av Mari Forssblad.

”Miljöpartiet är ett extremistparti”

– Jag är övertygad om att det är möjligt att genomföra, sa Åkesson som samtidigt underströk att hans ärliga ambition är att ”hjälpa flyktingar”

Intervjuaren Mari Forssblad tog upp att Migrationsverket anklagat SD för att slå in öppna dörrar med förslag som redan tillämpas i verkligheten. Ett exempel är förslaget om att flyktingar i stället för bidrag ska få mat, husrum och en liten fickpeng – det får de redan.
– Jag håller inte med om att vi slår in öppna dörrar, sa Jimmie Åkesson.
Källa SR
DN

1 kommentar:

  1. Verkligen underligt det där med politik. Om alla säljer sin röst i Sverige och ja, säg att det råkar vara ett Nazistparti som köper den på Blocket. Då kommer nuvarande regler om "arbetslinjen, kontakta en politiker och bidragsfusk" att omvandlas till "Arbeit Macht Frei i koncentrationslägret, Hitler i bunkern mitt i Centrum och Stockholmsbörsens krasch och hauss för riksdagsbörsens handel med rösträtter". Giltig i 4-5 år och det kan ju vara >en utslagsröst. Ja, en prislapp på sisådär 400 000 kr för förlust av sociala förmåner i 4-5 år.De behöver ju inte ens ändra nuvarande lagstiftning. Shit the same vem som regerar och tillämpar skiten.Verkligen trist....ja, verkligen trist om 100 år. Fast vem bryr sig?

    Vill du köpa min röst? Håll utkik på Blocket, utländska hemsidor där man kanske främst intresserar sig för Europaparlamentet etc.

    Du betalar tågbiljett. Vi möts så pengar kan sättas in på mitt konto samtidigt som dina anonyma röstkort lämnas över till mig och jag röstar åt dig.

    SvaraRadera